Vision

Vår avsikt är att skapa en miljö i en småstad ett och ett halvt år efter det amerikanska inbördeskriget. Vi vill ge dess deltagare en resa bakåt i tiden och låta er spelare färdas till 1860-talets USA.

Då vår vision är att revolvern ska styra på ett mycket större plan så vill vi uppmana er att ni har FLER karaktärer ifall er huvudkaraktär behöver fly fältet, blir skadad eller rent av blir dödad. Det är även läge att ha karaktärer som faktiskt KAN bli dödade. Då blir det spel där man inte hela tiden håller på sin karaktär utan kan ha dueller, skottlossning med uppgörelser och där dödgrävaren faktiskt får jobba en hel del. Omärkta gravar är helt okej i Slow River.

Beskrivning av Slow River

Välkommen till den lilla guldgrävarstaden Slow River benägen i territoriet Minnekapi. Året är 1866 och dagen är ungefär 15 september. Kriget är slut, Lincoln är död, Minnekapi är en delstat och allt har börjat sätta sig. Nu är det dags att gå tillbaka till det som var innan kriget kom till byn. Eller så tror man i alla fall.

Järnvägen är dragen ett par km från byn och gruvan i byn har i det närmaste tagit slut. I den här miljön frodas laglösheten, korruption och  hazardspel. Våldet i Slow River har ökat mångfalt sedan lagen övergett den lilla byn. Banditgäng krigar sinsemellan om makten i hålan. Ett sidospår har byggts på järnvägen för att enkelt kunna stoppa tåg för diverse fulspel. Det går att använda till mycket har man hört.

Målet är att få samhället i miniatyr att fungera trots att byn är belägrad av banditer. De som är boende i byn har att kämpa mot beskyddarligor, rån, bedrägerier, våld, skottlossning och mörka uppgörelser. Lagen är obefintlig och det lilla, om ens nått, som finns är korrupt och laglöst.

Vår vision är att vara mer åt det historiska än det övernaturligt fiktiva. Risken att ni möter The Lone Ranger i Slow River är inte så stor. Chansen att Wild Bill Hickok står utanför Dirty Dicks Saloon en dag är betydligt större.